Altan, konfirmation och trädgård





Jag har ju länge pratat om denna altan men nu får ni de första bilderna på en fin men inte
riktigt "färdigpimpad" altan. Min kära man har gjort ett storslaget jobb bara med grävning
och allt underarbete. Så småningom kommer den att få en vit oljefärg och kanske nästa
sommar påbörjas planerna med punschverandan just under balkongen!!! Ni får gärna
komma med förslag på vidare mysiga idéer........



Här är en av anledningarna till att jag inte skrivit på ett tag! Min underbara dotter fick
knäskålen ur led. På själva midsommarafton hände denna tragiska skada. Vi hade just
satt upp husvagnen hos våra kompisar vid deras fina sommar stuga vid havet........
Det blev att åka ambulans och gipsa benet på sommarens vackraste högtid....
I dag har Maja i alla fall konfirmerat sig! Grattis Maja du är bäst! Ja, lillebror är ju också bäst!!!



Här kommer en trädgårdsbild och trots det dåliga vädret måste jag säga att det växer
och frodas! Nu hoppas vi på sol och riktigt härliga sommardagar! Jag önskar er alla en
riktigt fin och solig vecka!!! Jag ska försöka sola och bara ta igen lite krafter
som gått förlorade.....
Sommarkramar Lotta ♥   Presentboden håller öppet alla torsdagar! Välkomna!
(Sopranvägen 7 i Skellefteå)


Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Fina barn du har! Nä... vilken osis för dottern. Hoppas hon inte behöver hoppa på kryckorna hela sommaren.

Vilken fin altan! Hoppas ni får tillbringa många soliga dagar där :)

Kram

2012-07-01 @ 22:36:36
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Annika

Så fina barn du har! Men du..prata om otur..på midsommar!

Härlig altan och vilken underbar trädgård..du verkar ha..

Önskar dej en fortsatt ljuvlig dag!!

Kram Annika

2012-07-02 @ 09:14:17
URL: http://anglarnafinns.blogspot.com
Postat av: Ett rött monogram

Stackars Maja, vilken midsommar. Men nu ser hon glad ut, men jobbigt med kryckan. Jättefint har du på altanen, allt ser så mysigt ut.

Kramar

AnnaMaria

2012-07-02 @ 17:48:23
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Vilken otur din dotter har haft, hoppas att det fixar sig snabbt. Det är inte roligt att hoppa på kryckor, när man skall njuta av sommarlovet.

Härlig altan ni har gjort.



Kram Birgitta

2012-07-03 @ 20:50:41
URL: http://Underbarahem.wordpress.com
Postat av: Katarina

Hej hej!

Hihi...

Nu satte jag nästan i halsen...;)

Våra finaste vänner...där mannen var å såg fotboll..., hon heter lotta och det är hennes son o man som också ääälskar fotboll...ja å hon med då....

Så jag trodde först att det var HOn som bloggade i största hemlighet...fniss......



Vilka fina barn du har och fy så hemskt med knäskålen....:(

Bonusdottern är också så fin och elefanten o du också..;)

Nu ska jag kika lite till i din blogg..;)

Å näää...jag tror inte jag kommer ge mig tid att börja gilla fotboll...absolut om jag en dag får barnbarn som spelar.....;)

Kram Katarina

2012-07-03 @ 22:08:41
URL: http://sallyshus.blogspot.com
Postat av: Agneta

Så fint ni har fixat. Hoppas att dotterns knä blir bra snart.

Kram Agneta

2012-07-03 @ 22:35:09
URL: http://www.nyanseravvitt.blogspot.com
Postat av: ingela persson

Hej på dej Lotta, man behöver bara vända ryggen till så händer här massor... nej skämt åsido sånt skämtar man inte om knäskålar ur led... konfirmation inte ens uteplatser. Er är jättefin, verkligen!!! Jag skymtar spat och undrar då samtidigt hur mycket man använder ett sådant... själv skulle jag nog inte hinna med annat... min Mats håller igen och undrar i nästa veva om det är nyhetens behag. Men så kan det väl inte vara?



Nu önskar jag att fortsättningen på sommaren vänder för er del. Det kan ju bara bli bättre... det kanske får gälla för vädret också.



Kram från en nybliven mormor ( så sent som ett par timmar före midnatt :-)

2012-07-04 @ 07:58:05
URL: http://hallplats-ahus.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0