Sommarkänslan vill jag behålla!

 
 
Ja, nu har vi varit på en minihusvagnssemester till Piteåhavsbad och till den bästa
campingen i Östanbäck hos goda vänner. Tack underbara Eva och Ian för en trevlig
och mysig helg! Jag måste visa dessa fina fynd som jag shoppade på Dollarstore.
Burkarna kunde jag bara inte motstå och den söta rosa porslinsskålen kunde jag bara
inte lämna! Påminner den inte lite om Leilas söta porslin????
 
 
 
Så här försöker vi behålla sommarkänslorna lite längre i vår familj! En utflykt till kiosken
i Bergsbyn hör liksom till..... men som ni ser är glassarna så stora att det blir en hel
måltid! Min dotter Maja kämpade länge för att slurpa i sig denna bägare!
 
 
Här ser ni lite nyheter i presentboden. Efter den lyckade marknaden i Byske skyndade jag
mig att beställa mer varor och det är så roligt att packa upp och göra i ordning, nästan
som lilla julafton! Får jag fresta med söta cupcakes i olika storlekar??
 
 
Kanske ser ni inte riktigt alla detaljer men för att nämna några av mina favoriter:
Kakburk med hjärta på, zinkhinkar att skriva på, nya underbara tvålar, söta krokar,
två olika varianter på plåtalmanackor, krukor och tvålaskar och mycket mer!
Ni är så välkomna att titta in! Nu finns fina presenttips!
 
Rubriken på dagens inlägg  handlar ju om att behålla sommaren och jag och min kära man
har verkligen tänkt göra det fullt ut. På fredag bär det iväg till Turkiet..................
Sol och bad hoppas vi på så att vi kan fylla på batterierna inför en fullspäckad höst!!!!
Varmaturkietkramar från Lotta♥
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Men vad avundsjuk jag blir! Den här sommaren har ju inte direkt bjudit på någon sommarvärme. Hoppas ni får det härligt! Ser frestande ut i presentboden oxå. Ses lagom till skolstarten då/Kram Karro

2012-08-06 @ 21:40:05
URL: http://grapsan.blogspot.com
Postat av: Annika

Godmorgon!!
Vilken underbar "liten" butik du har!! Så mycket fint!!
Härligt att åka iväg!! Precis vad man skulle behöva nu efter denna sommaren!!
Ha en underbar resa!! Njut och ha det gott!!
Kram Annika

2012-08-07 @ 08:29:50
URL: http://anglarnafinns.blogspot.com
Postat av: KNORKAN

Å så mycket fint du har :) Kram Knorkan

2012-08-07 @ 12:29:13
URL: http://knorkan.blogspot.se
Postat av: Anneli

Så många härliga prylar du har i butiken!

Smart att resa iväg till varmare land nu efter denna bedrövliga sommar vi haft.

Ha det fint nu på resan,
Kram Anneli

2012-08-07 @ 13:24:20
URL: http://hemlyckan.com
Postat av: G:a Affären

Nu har jag sett flera som fyndat så fint från Rusta och nu fyndar du från Dollar Store, tror knappt det är sant!
Kära nån, glassen var nästan lika stor som halva söta flickan!

Mitt tak är valmat, det heter så!

Önskar er en skön och fin resa till Turkiet!
Kramar
Cia

2012-08-07 @ 16:45:04
URL: http://gamlaaffaren.blogspot.com
Postat av: Beijan

Hej Lotta va kul att du kikade in. O vilken mysig blogg du har jag blev helt såld. O så bor du ju kanon långt bort. Din lilla butik gillar jag skarpt. Du har inte funderat på att sälja via nätet kanske ?. Härliga fynd du gjort hade jag inte heller kunna låta bli. O jag förstår att dottern hade problem att få i sig glassen men den ser god ut. Ha en underbar dag Kram Beijan

2012-08-07 @ 18:26:20
URL: http://www.husetpakulla.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Så mycket vackra saker du har och vilken härlig butik.
Kram Birgitta

2012-08-08 @ 20:59:39
URL: http://Underbarahem.wordpress.com
Postat av: Anneli

Hej Lotta !
Åh vad Maja är lik dej :)
Ja Bergsbyns omtalade glassar är inte lätta att få i sej !
Så ni drar iväg igen...Så härligt ni kommer att få det! Hoppas bara att solen och värmen kan komma hit också.
Har varit ute i blåbärsskogen och där är det blått minsann. Ska försöka skicka ut ungdomarna också ;) Dom behöver också få i sej vitaminer i vinter.
Imorgon firar vi Sandra här i Vallen. - Hon önskar sej ingenting säjer hon , men det bryr vi oss inte om ;)
Ha det nu så himla skönt på er se utlandstripp !
Kram / Anneli

2012-08-09 @ 10:51:11
Postat av: jenny

Haha.. vilken GLASS!!!! De var minsann inte snåla iaf!Och vilka fina saker på bilderna.... man vill lixom bara haaaa alltihop:-)

Ha en underbar resa Kram Jenny

2012-08-12 @ 10:45:11
URL: http://zockervadd.blogspot.com
Postat av: Anette

Hej Lotta! Vad kul att du titta in till mig och lämna en kommentar. Var ju ett tag sedan men när man är på resande fot hinner man inte alltid med att se om sin blogg. Jo då det var helt klart värt att vända om för att äta goda creps på creperiet på Fårö. Så om du har vägarna förbi måste du bara prova.
Nu har jag återvänt hem och lever på minnena mitt i den hektiska vardagen samtidigt som vi försöker ställa om klockan.
Kram Anette :)

2012-08-13 @ 14:32:54
URL: http://stuganioz.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag var inte inne i en enda butik i Piteå! Missade ju Dollarstore! Den har ju mamma pratat om men jag hade inte en tanke på den när vi var där. Synd!
Min hortensia har växt sig stor relativt snabbt. Tror att den är 3 år gammal men det är först i år som den blommat rejält. Tror att den heter Endless Summer. Men är lite osäker.
Kram1

2012-08-18 @ 09:59:43
Postat av: Fröken Tindra

Varför blev jag anonym ovan tro!
Kram!

2012-08-18 @ 10:00:36
Postat av: EnSpruckenRosaTekopp

Hej! Vad härligt att åka till Turkiet :) Har ni haft det bra? Den glassen var inte liten du.. Men så god den ser ut!! Ha det gott, Kram Tilda

2012-08-18 @ 16:22:25
URL: http://enspruckenrosatekopp.blogspot.com
Postat av: btdwgyj

Ux a ozihezadu haroz umetoni ufati oxod difudeqiwe mibububec xu!!

2012-10-15 @ 16:37:25
URL: http://www.qejekuyeni.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0