Loppis och trädgård!

 
 
Jag tog mig en tur till Byske (3mil norr om Skellefteå) för att kolla in lite shopping!
Där i centrum har det öppnat en loppisbutik och detta bord kunde jag inte låta stå kvar!
Det stod Lotta på det. För 200 riksdaler blev det mitt. Jag fick veta att det kommer från
Tanzania från 30-talet. Jag har naturligtvis pimpat det med vit färg! Kolla in den lilla
blomkanten! Söt eller hur? Nu står hela härligheten och förgyller vår altan.....
 
 
Detta är mitt andra loppisfynd i veckan! För 60 riksdaler fick jag ta hem denna fina
piedestal. Med lite vit färg och lite lupiner tycker jag att det blev riktigt mysigt......
 
 
Vit färg i all ära men denna pottstol är riktigt gammal och charmig. För mig känns det
rätt att bevara den i ursprungsskicket. Eller vad säger ni alla designers där ute?????
 
 
Detta är inga loppisbullar....utan mina sommarpizzabullar. Maja ska ha sin konfirma-
tions fest till veckan så då passar dessa perfekt att göra och frysa in!!! De är också
passande till picknickmat. Köp färdig pizzadeg,taccoköttfärs och ovanpå lägger jag
en röra av creme fraiche, vitlök och riven ost. Sedan är det bara att rulla ihop och
skära dessa söta varelser och swisch in i ugnen!! MUMS!
 
 
Här kommer lite sommarnyheter från Lottas presentbod!(Sopranvägen 7 Skellefteå)
Helgen 20-22 juli är det sommarmarknad i Byske och jag ska stå och sälja alla tre
dagarna! Det känns jätteroligt! Hoppas att massor av turister hittar dit!
Vi hoppas att vi får en husvagnsplats på campingen, det brukar vara fullt.
Ni som har vägarna förbi- Hj♥ärtligt välkomna!
I morgon åker kent och jag på en weekend till Umeå. Jag ska bla besöka Blå eld i Tavelsjö
och min kära man ska väl till Mediamarket eller något annat jätteintressant ställe...........
Kramelikramar på er alla kreativa människor!!! Lotta

Kommentarer
Postat av: Sinclair

Ohh så fint det blev.
Kram Sinclair

2012-07-12 @ 23:10:33
Postat av: Annika

Tänk vad lite vit färg kan göra!! Blev såå fint!!
Önskar dej en härlig helg..mys..njut och ha det gott!!
Kram Annika

2012-07-13 @ 08:14:26
URL: http://anglarnafinns.blogspot.com
Postat av: Heléne

Så mycket fint du har fyndat!
Pizzabullarna ser supergoda ut! Mums!!!

Ha en fin dag
Kram
Heléne

2012-07-13 @ 11:32:50
URL: http://wwwheleneslantliv.blogspot.se/
Postat av: Maja

Haha först måla du en bänkgrej vit sen säger du att det är rätt att behålla ursprungsskicket.;)
Och Sinclair du suger fortfarande. Btw klarade jag moppeprovet om ni vill veta nåt här i världen. Saknar er. :)

2012-07-13 @ 15:20:31
URL: http://erikssonm.blogg.se
Postat av: Birgitta Norsten

Håller med dig, pottstolen är väldigt charmig. Pizzabullarna ser super goda ut.

Kram Birgitta

2012-07-13 @ 18:13:20
URL: http://underbarahem.wordpress.com/
Postat av: Ingela

Hej på dej Lotta! Vilka fina fynd! Ibland ser man direkt att det har potential att bli något riktigt vasst. En del behöver ett tränat öga. Du har då verkligen lyckats! Tänk vad färg kan göra även om det gäller att inte måla allt man han.
Bordet är verkligen fint med sin lilla blomkant.

Fortsatt skön ledighet!

2012-07-14 @ 07:28:35
URL: http://hallplats-ahus.blogspot.se
Postat av: Petra

Dina pizzabullar ser goda ut, det ska jag prova någon gång! Och så mycket fina saker du fått in till presentboden, synd att det är så långt att åka, jag hade gärna besökt din lilla butik!
Ha en fin dag! Kram Petra

2012-07-14 @ 09:31:55
URL: http://torpliv.blogspot.com
Postat av: ewa

Hittade just din blogg
Visst är det roligt med loppisfynd ,bordet var verkligen fint i vitt, men stolen ska du låta vara som den är tycker jag
Har själv flera bryderier om måla eller inte kolla min blogg
Ha en riktigt skön vecka

2012-07-15 @ 20:40:34
URL: http://ewasgalleriochhem.blogspot.com
Postat av: annas idéer

Fantastiskt fint bord! Förstår att det fick följa med hem!
Lycka till på marknaden!
Kram Anna

2012-07-16 @ 17:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0