Nyheter och förändringar i sommar!

 
 
Ett hörn i vardagsrummet som fortfarande känns somrig.... Visst försöker ni behålla
somarkänslan et tag till?! På vår övervåning har vi i sommar bytt sex fönster. De gamla var från
70-talet och höll nästan på att ramla ner av sig själva. Nu känns det bra och framöver
har jag en önskan att sätta in spröjs... Vi får se om det går igenom granskningsnämnden
dvs min kära Kent!
 
 
Vill bara tala om att jag fortfarande njuter av att tvätta. Himmel så mycket lättare allt
går om man trivs i ett rum, eller hur?? De forna tvätthögarna är som bortblåsta!!
 
 
Här har det hänt stora förändringar i sommar..............................
 
 
 
Jag har tillsammans med familjen tagit beslutet att använda vår stuga som en "mysstuga"
för att umgås med goda vänner och avnjuta härliga maträtter! Jag kommer att kuska runt
på en massa trevliga marknader men jag har fortfarande ett " presentbodslager" i
Källaren så det finns möjlighet att komma hit och handla för de som önskar!
Annars ser ni mig tidigast på Byskes fina höstmarknad 27-28 oktober!!
I år är den mitt i centrum precis på samma plats som sommarmarknaden.
Jag längtar redan!!
 
 
Hit på vår nedervåningen har alltså Presentboden flyttats................
 
 
Det här fönstret kommer från Traryd och vi är så nöjda över resultatet. På sidorna hänger
två välkomnande lyktor som jag inhandlat i Piteå! De ger ett så vackert sken på kvällarna....
 
 
Detta var bara ett axplock av händelser i sommar och det roliga är att vi varje sommar säger:
Nu ska vi inte renovera så mycket....... Ni vet hur det är när man väl kommer igång...
Det är ju bara så roligt!! Den här tavlan kunde jag inte låta bli. Tänkvärt och önskvärt
att följa dessa någorlunda i familjen, eller hur??
Ha nu en riktigt fin vecka! Här i norr har sommaren återanlänt, underbart!!
Kramar Lotta ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Birgitta Norsten

Härligt med en mysstuga... lycka till på marknaderna, det är ett kul sätt att sälja varor.
Här visar sig sensommaren från sin bästa sida.
Kram Birgitta

2013-08-25 @ 14:21:26
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: ✫ Fru Eriksson

Wow...
Otroligt vackert & mysigt/Kram Annmi

2013-08-25 @ 15:24:02
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/
Postat av: Ett rött monogram

Så fint fönster med spröjs upptill.
Och så mysigt du gjort i stugan, kommer
bli lika roligt och åka runt och sälja.
Kramar
AnnaMaria

2013-08-25 @ 15:35:13
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Annika

Underbar stuga! Förstår att ni gjort om den...tänk att sitta där..och bara njuta en höstkväll!!
Förstår att det är lätt att tvätta...fniss...tvättstugan har ju blivit sååå fin!

Ja du, vad det gäller filmen Mama...hur gamla är dina barn tro..?? Filmen är en skräckfilm...samtidigt som man får komma ihåg att det är just film!
Men som sagt...jag hoppade högt några gånger!
Läs lite om filmen här på nätet...så ser du vad den handlar om!
Önskar dej en fortsatt härlig söndagskväll!!
Kram Annika

2013-08-25 @ 18:10:27
URL: http://www.anglarnafinns.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken härlig mysstuga du gjort i ordning.
Vackra fönster med lyktorna på sidan. Jag har varit i Piteå på stan flera ggr i sommar men de fina lyktorna har jag missat. (Vår stuga ligger mellan Luleå och Piteå).
Ha det bra♥
Kram ♥

2013-08-25 @ 22:48:36
URL: http://mariaikos.blogspot.com
Postat av: Petra

Så fint du har hos dig! Det blev verkligen annorlunda i boden nu när ni gjort om, så bra att kunna använda den som mysstuga!
Tavlan du visar är verkligen härlig, den skulle gärna få bo hos mig =)
Önskar dig en fin start på nya veckan!
Kram Petra

2013-08-26 @ 05:49:06
URL: http://torpliv.blogspot.com
Postat av: Jessica

Åh så fint du har det, både hemma och i presentboden :)
Ååå va härligt med nya fönster... det skulle vi också behöva men det har inte blivit av... liiite dyrt..
Ha en fin eftermiddag.
Kram
Jessica

2013-08-26 @ 16:20:51
URL: http://njutavlivetsgodating.blogspot.com
Postat av: Marie

Hej tjejen!

Vad fint och mysigt ni har det i stugan... verkligen en mysstuga :)

Vad fint det blev med dom nya fönstren! Det är så skönt att på nya fönster som är lätt putsade :)
Vi har bara 2 stycken kvar att byta på framsidan nu.

Jag håller med Petra när det gäller tavlan... kanonsnygg!

Ha de så gott!
Kram Marie

2013-08-27 @ 10:32:07
URL: http://mariemarang.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hej Lotta och tack för din gulliga hälsning !
- Jag skäms över att vi ännu inte har kunnat pallra oss iväg för ett besök på Sopranvägen 7...
Ni har det ju så himla fint, och jag förstår att du är lycklig över dom nya fönsterna!
- Gav Sandra en flaska med Linnevatten när hon fyllde år...Vi får väl se om hon också börjar missbruka ;)
Ha det gott och hälsa han som sitter i granskningsnämnden !
Kram Anneli

2013-08-27 @ 20:51:42
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.se/
Postat av: Marie

Tittar in och hoppas allt är bra med dig!
Kram Marie

2013-09-18 @ 12:50:55
URL: http://mariemarang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0