Hemma-mitt i sommarlunken

 
 
I mitt vardagsrum hittar man lite dofter från Kreta. Tvålarna har en härlig doft och priset
10 kr är ju inte helt fel..... Kryddor som tzatziki och mix för gyros/souvlaki. Mums!!!!
 
 
Här ser ni ytterligare minnen från Platanias,duken i mitten är inhandlad av en söt
liten tant i en typisk "Lotta-affär". Alla fönster i vardagsrummet är just nu
borttagna pga fönsterbyte. Det blir toppen!!!
 
 
Vi har haft storkalas och firat Majas 16 årsdag och mammas 70årsdag. Det blev en
mysig fest med glada släktingar. Det roligaste var att min gammelfarmor på 95år
var med och firade!! Tips på enkel tårta!
Vispa 3 äggvitor och 2.5 dl socker till hårt skum.
Grädda i 175 grader i 25 minuter (långpanna)
Jag blandade citronkvarg med grädde och lade jordgubbar och dajm ovanpå! Mums!
 
 
Nu är det sommar i Lottas presentbod. Jag laddar inför marknader i sommar.
Ni kan besöka mig både i Byske och i Boliden!!  Men ni är självklart välkomna
till presentboden på Sopranvägen 7!!
Sommarkramar Lotta ♥
 

Kommentarer
Postat av: Birgitta Norsten

Kul med vackra minnen från en härlig semester!
Kram Birgitta

2013-07-11 @ 20:36:46
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Petra

Så roligt att få med så fina saker hem från resorna som minnen. Härligt med doft av lavendel..
Din tårta såg väldigt god ut och den verkar ju också vara enkel att göra, tack för tipset!
Önskar dig en härlig, solig dag!
Kram Petra

2013-07-13 @ 11:09:05
URL: http://torpliv.blogspot.com
Postat av: Marie

Kul med semester minnen som du lukta på och drömma dig tillbaka :)

Tack för receptet! Ser farligt gott ut!

Ha en fin start på veckan!
Kram Marie

2013-08-12 @ 15:20:26
URL: http://mariemarang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0