Resa till Kreta. Platanias- Geraniotis beach hotell juni 2013

 
 
Nyss hemkommen från en helt magisk resa till Kreta, platanias och hotell Geraniotis
beach.Här ser ni utsikten från vårat hotellrum. Vi såg både pool och hav samtidigt
och jag måste säga att det var helt perfekt eftersom jag vill bada både i pool och i
"The real thing" Vi är jättenöjda med väder, mat, människor och enegibanken är fylld till
bredden!
 
 
Så här vacker var poolen sent på kvällen, upplyst och folktom! Efter långa stunder av
stekning i solstolen var det underbart att ta sig ett dopp här!!
 
 
Vi åkte in till Chania en dag för att besöka den traditionella marknaden. Den var
belägen i en mycket vacker byggnad och det doftade av kryddor, tvålar, oliver,
frukt,fisk och fetaost mums!! Här köpte jag en hel del!
 
 
Här står jag på vår ballkong så då förstår ni vad jag menar med tillgång till hav och pool
samtidigt. Här satt vi mycket på kvällarna och njöt av varandra, utsikten och ett gott
rött grekiskt vin. Mmmmmmm.............
 
 
Här står jag med en underbart söt liten grekisk tant. Jag köpte en vacker handgjort duk
i vitt med lite grekiska broderade mönster på, jättevacker! Notera fotot på den gamle
mannen bakom oss, det ät tantens make, gulligt va?
 
 
Många vackra stränder hittade vi men den absolut finaste var nog Elafonissi med sand
skimrandes i rosa och turkost vatten. Jag kan starkt rekommendera den, men ta
åksjukepiller om du har problem med tvära kurvor och höga höjder!!
När vi kom hem tog solenergin och spelade oss ett spratt!!
Vi har bestämt oss för att göra både en pergola och en punchveranda, men det
får vi ta i sakta mak.Nu njuter vi av semester, familj, vänner, god mat och s......
olen var är den?????
Kretakramar från Lotta
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Vilken underbar resa! Så fina bilder.
Ja du...solen lyser med sin frånvaro...men tänk så skönt att ni då varit iväg..!
Jag och min yngsta åker i slutet av aug..till Rhodos..skall bli såå ljuvligt!
Fortsätt att njuta av semestern och bara ha det gott!!
Kram Annika

2013-07-03 @ 10:12:00
URL: http://www.anglarnafinns.blogspot.com
Postat av: Marie

Låter som en kanon resa! Så vacker utsikt från ballongen... tänk att ha det så jämt!
Vilken fin spetsklänning du har... den passar perfekt på dig!

Ha de så gott!
Kram Marie

2013-07-03 @ 10:29:42
URL: http://mariemarang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0