Här kommer både jul och Nyår på samma gång!

 
Jag vet att julen är över men till skillnad mot så många andra så fortsätter jag att njuta
av den magiska stämningen som julen ger. Mina två mailegtomtar får symbolisera det
julen är till för: nämligen att vara tillsammans med nära och kära. Jag är så nöjd med
denna ledighet för vi har verkligen umgåtts med alla våra släktingar och vänner.
Några fina vänner från Lidingö har hälsat på och min bästa väninna Carola har varit
hemma över jul och vi har fått gratta min farmor på 96-års dagen! Wow!!
Här kommer några valda bilder från vårat julhem!
 
 
Jag älskar lite lägre kandelabrar så att man ser sina middagsgäster!
Silverskridskor är ju ett måste!! Tack mamma för den fina julgruppen!
 
 
Fönstret har jag fyndat på en loppis nyligen och med lite vit färg blev det precis som
jag ville ha det! Tomtarna har jag samlat på ett ställe så  det blir tomteharmoni!!!!
 
 
Min kära man kom hem med denna ram men då var det ett skatmotiv som man blev
deprimerad av. Jag fann råd på problemet och målade ramen vit och med en
spegel fyller den nu en fin funktion i vardagsrummet. Alla kan se hur snygga de är och
rummet blir större. Hokus Pokus!!
 
Jag hoppas att ni har haft en fin jul och en bra start på det nya året. Jag är riktigt
nöjd med ledigheten och jag ser fram emot ett år med nya utmaningar och glädjeämnen!
 
På nyårsafton hade vi 14 trevliga gäster och vi åt fläskfilé och potatisgratäng. Till
efterrätt blev det cheesecake med passionsfrukt. Uppskattat av både stora och små.
Senare på kvällen blev det spabad och nyårsklappsleken. Kul hade vi alla!!
Här kommer en bild på några av alla gäster på Sopranvägen 7.
God fortsättning på er alla!
Kramar Lotta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Birgitta Norsten

God fortsättning på det nya året! Vilken underbar nyårs middag ni har ätit, det är så kul när man gör det lilla extra.
Kram Birgitta

2014-01-04 @ 19:08:56
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Marie

Hoppas allt är bra med dig!

God fortsättning på det nya året!

Kram Marie

2014-01-20 @ 15:33:24
URL: http://mariemarang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0