Gran Canaria !

Jag är precis hemkommen från den fantastiska vulkanön Gran Canaria! Efter drygt sex timmar landade vi
på flygplatsen för att sedan hamna i Bahia Feliz. Jag och min kära sambo har haft en vecka med underbart 
väder och fantastiska dagar! En dag tog vi bussen för att åka till Mogan. Jag kan varmt rekommendera det stället, så vackert och mysigt. Pergolan till höger inspirerar eftersom vi tänker bygga en i vår trädgård till våren.
 
Så här kunde det se ut i Mogan, inbjudande med blommor och mysiga restauranger!
 
Här står jag och beundrar denna tandlöse charmige man som tillverkar egna zinkalster!
Av olivburkar gjorde han vackra vattenkannor m m. Detta var en gammeldags marknad
i Teror där även den inhemska befolkningen handlade. Jag köpte mig en underbar
parfym som tillverkades bara där på Gran Canaria, en till mig och en till min dotter Maja.
 
Här ser ni vyn som är tagen på hemresan från det vackra Teror. Vi passerade Las Palmas
så därav det lite kallare klimatet men även bördigare. T e x kunde vi se bananplantor!
 
Kvällarna var fantastiska lite lagom ljumma och den ständiga frågan var........
Vilken restaurang blir det i kväll?
 
Jag är så tacksam över att vi fick uppleva detta fina ställe igen och nu längtar hela
familjen efter att Kent fyller....... år så att vi får ytterligare en underbar reseupplevelse.
Om jag får bestämma så blir det Kreta och Geraniotis beach hotell, det återstår att se...
Sportlovskramar från Lotta
 
 
 
 

 

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Vad härligt med en resa på tu man hand :)
Nu börjar man längta som ett tok efter sol och värme. Hoppas sommaren blir låååång och varm ;)
Kram

2014-03-03 @ 13:24:36
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Kate

Hallå där Lotta!!! Välkommen hem till gråa Sverige... Skulle ha stannat kvar om jag vore du, helt klart!! Men önskar Dig en ny härlig vecka, kram Kate

2014-03-03 @ 14:04:37
URL: http://www.nummertrettiofyra.blogspot.se
Postat av: Birgitta Norsten

Så härligt det ser ut och underbara bilder.
Kram Birgitta

2014-03-04 @ 21:04:09
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Kaffe och Mazarin

Härliga bilder.:)
Kramiz.../ Agge

2014-03-13 @ 19:24:14
URL: http://kaffeochmazarinfika.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0